دکتر احسان نمازیان دوست؛ دکتر طاهره حیدرنژاد؛ دکتر افشین رضایی
چکیده
سلامت روان مربیان به یک موضوع بسیار مهم برای مطالعه تبدیل شده است. با این حال، به تأثیر خودکارآمدی (S-E)، تنظیم هیجان(ER)، آموزش بازتابی (RT) و ذهنآگاهی در تدریس (MT) به عنوان میانجی ترجیحات سبک تدریس معلم (TS) توجه کافی نشده است. برای پر کردن این دانش، این مطالعه مدلی را پیشنهاد میکند که تعامل بین S-E، ER، RT و MT را نشان میدهد. پرسشنامه ...
بیشتر
سلامت روان مربیان به یک موضوع بسیار مهم برای مطالعه تبدیل شده است. با این حال، به تأثیر خودکارآمدی (S-E)، تنظیم هیجان(ER)، آموزش بازتابی (RT) و ذهنآگاهی در تدریس (MT) به عنوان میانجی ترجیحات سبک تدریس معلم (TS) توجه کافی نشده است. برای پر کردن این دانش، این مطالعه مدلی را پیشنهاد میکند که تعامل بین S-E، ER، RT و MT را نشان میدهد. پرسشنامه سبک تدریس (TSI)، مقیاس حس اثربخشی معلم (TSES)، پرسشنامه تنظیم هیجان معلم زبان(LTERI)، پرسشنامه بازتابی معلم زبان انگلیسی (LTRI) و مقیاس ذهنآگاهی در تدریس (MTS) به 492 معلم زبان انگلیسی برای جمع آوری داده های مرتبط بر اساس نتایج تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدلسازی معادلات ساختاری(SEM)، معلمان زبان انگلیسی که به سبکهای تدریس دانشآموز محور علاقه داشتند، غلظت بالایی ازS-E، ER، RT و MT را نشان دادند. در مقابل، معلمان زبان انگلیسی که از روشهای آموزشی استفاده میکردند که بر معلم متمرکز بود، قادر به مدیریت مؤثرS-E، ER، RT و MT خود نبودند. برای افزایش درک همبستگی بین تعاملاتS-E، ER، RT، MT و TS، و همچنین پتانسیل برای به دست آوردن نتایج آموزشی مثبت برای زبان آموزانEFL، این مطالعه با ارائه مفاهیم و جهت گیری های آینده برای سهامداران مربوط به پایان می رسد.
دکتر افشین رضایی؛ دکتر زینب عزیزی؛ دکتر احسان نمازیان دوست
چکیده
مطالعه حاضر قصد دارد رابطه بین صلاحیت حرفه ای معلمان زبان انگلیسی با عملکرد شغلی آن ها را به صورت کمی و کیفی در ایران بررسی کند. برای این هدف، در مجموع 330 معلم زبان انگلیسی شامل مرد (185 نفر) و زن (145 نفر) برای بخش کمی و نمونه ای متشکل از 25 معلم زبان انگلیسی شامل مرد (11 نفر) و زن ( 14 نفر) برای بخش کیفی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی در شهرهای ...
بیشتر
مطالعه حاضر قصد دارد رابطه بین صلاحیت حرفه ای معلمان زبان انگلیسی با عملکرد شغلی آن ها را به صورت کمی و کیفی در ایران بررسی کند. برای این هدف، در مجموع 330 معلم زبان انگلیسی شامل مرد (185 نفر) و زن (145 نفر) برای بخش کمی و نمونه ای متشکل از 25 معلم زبان انگلیسی شامل مرد (11 نفر) و زن ( 14 نفر) برای بخش کیفی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی در شهرهای خرم آباد و بروجرد انتخاب شدند. شرکت کنندگان به یک پرسشنامه عملکرد شغلی معلمان زبان انگلیسی، یک پرسشنامه شایستگی حرفه ای معلمان زبان انگلیسی و یک گزارش کتبی منعکس کننده پاسخ دادند. داده های جمع آوری شده از طریق تحلیل همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چندگانه و تحلیل کدگذاری موضوعی استاندارد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که بین شایستگی حرفه ای شرکت کنندگان و عملکرد شغلی آنها همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. علاوه بر این، نتایج نشان داد که عملکرد شغلی شرکتکنندگان عمدتاً تحت تأثیر عوامل مهارتها، دانش، و نگرشها است. یافتههای کیفی چهار موضوع کلی را نشان داد: «افزایش اثربخشی شغلی»، «بهبود خودکارآمدی تدریس»، «افزایش انگیزه تدریس»، و «ارتقای پذیرش سازمانی». مطالعه با ارایه کاربردهایی و پیشنهاد هایی برای مطالعه بیشتر به پایان می رسد.