ترجیحات سبک تدریس به عنوان تابعی از خودکارآمدی، تنظیم هیجان، آموزش انعکاسی، و ذهن -آگاهی در تدریس: نگاهی به یک محیط آموزش زبان انگلیسی

دکتر احسان نمازیان دوست؛ دکتر طاهره حیدرنژاد؛ دکتر افشین رضایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 فروردین 1403

https://doi.org/10.22049/jalda.2024.28775.1568

چکیده
  سلامت روان مربیان به یک موضوع بسیار مهم برای مطالعه تبدیل شده است. با این حال، به تأثیر خودکارآمدی ­(S-E)، تنظیم هیجان­(ER)، آموزش بازتابی (RT) و ذهن­آگاهی در تدریس (MT) به عنوان میانجی ترجیحات سبک تدریس معلم (TS) توجه کافی نشده است. برای پر کردن این دانش، این مطالعه مدلی را پیشنهاد می‌کند که تعامل بین ­S-E، ER، RT  و MT را نشان می‌دهد. پرسشنامه ...  بیشتر

آیا صلاحیت حرفه ای معلمان زبان انگلیسی ایرانی با عملکرد شغلی آن ها ارتباط معنا داری دارد؟ اگر بله، چقدر و چگونه؟

دکتر افشین رضایی؛ دکتر زینب عزیزی؛ دکتر احسان نمازیان دوست

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 13-34

https://doi.org/10.22049/jalda.2022.27481.1368

چکیده
  مطالعه حاضر قصد دارد رابطه بین صلاحیت حرفه ای معلمان زبان انگلیسی با عملکرد شغلی آن ها را به صورت کمی و کیفی در ایران بررسی کند. برای این هدف، در مجموع 330 معلم زبان انگلیسی شامل مرد (185 نفر) و زن (145 نفر) برای بخش کمی و نمونه ای متشکل از 25 معلم زبان انگلیسی شامل مرد (11 نفر) و زن ( 14 نفر) برای بخش کیفی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی در شهرهای ...  بیشتر